torsdag 8 november 2012

+2 idag

Ok, nu är det väl dags att ta sig i kragen och skriva lite om vardagen igen. För tillfället är jag hemma medan tösen är på dagid och leker. Hon går bara på allmän förskola nu medan jag är föräldraledig. Hela familen väntar på nytillskottet som var beräknat i tisdags. Det återstår att se hur lång tid det är kvar. Det känns lite kontigt att lägga sig om kvällarna och inte veta om jag kommer vakna med värkar under natten eller inte.

Just nu känns det som att det inte kan gå så mycket längre än måndag. Anledningen är enkel, det går maginfluensa på dagis. Usch och fy! Om tösen smittas idag så kanske det bryter ut på lördag och sen brukar jag coh sambon få det 1-2 dagar efter tösen. Jag ser mig själv liggandes i "influensarummet" på förlossningen helt utan energi i början av nästa vecka. Det är inget som jag ser fram emot, så nu hoppas jag bara på att vi slipper influensan... Dessutom är det inte speciellt kul att be om barnvaktshjälp när influensarisken finns. Varför just nu? Kunde det inte väntat någon veckan innan den spred sig på dagis? Jag ska göra mitt bästa för att vi ska slippa.

Så, vad var det man gjorde som föräldraledig? Ut och gå, strosa på stan, fika och njuta av ledigheten? Än så länge har jag inte gjort så mycket, en runda till stan, träffat lite vänner, jobbat lite och suttit i soffan och ätit godis. Latat mig helt enkelt. Det unnar jag mig nu, så jag är utvilad när det behövs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar