torsdag 13 december 2012

Fotografering

För ett par veckor sen var vi hos fotografen med lillasyster. Bilderna blev bra, men vi ska ta nya bilder nästa vecka. Självklart passar lillfisen på att skaffa sig hormonplitor då, så nu håller jag tummarna för att de kommer försvinna till på måndag. Det kanske är lite väl optimistiskt?

Idag är det lucia och tösen hade med sig sin tomteluva till dagis. När hon kom dit och fick se andra pepparkaksgubbar och små tomtar så blev hon väldigt glad över att ha sin mössa med sig. Vilken tur att jag kom i håg den i morgonstressen.

Jag och lillasyster har varit på jobbet en stund idag, hon sov så gott medan jag arbetade lite. En exemplarisk liten hjälpreda. Imorgon får vi se om lillasyster och tösen är bra hjälpredor, när jag och mamma ska göra julkorv här hemma. De brukar uppföra sig så det ska säkert gå bra, men det återstår att se. Kanske tösen vill hjälpa till aktivt och då kan jag inte garantera att slutresultatet kommer att lika julkorvar med tanke på hur hennes mozartkulor såg ut när hon var klar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar