måndag 20 april 2009

090420 - Hjärtljud!

Förra veckan var vi hos barnmorskan och lyssnade på hjärtljud. Det visade sig vara 144, jag tror det var 142 sist, så det ligger där omkring. Det är så mysigt att höra pyret! Mitt järnvärde hade sjunkit från 148 till 116 sist, men nu var det uppe i 122, och det var bra enligt bm. Får se om jag lyckas hålla värdet uppe tills nästa gång. Jag var och gjorde blodgrupperingen också, inget jag sett fram emot direkt, men nu är det avklarat.

Om en vecka ska jag på glukosbelastning. Då blir det till att sitta stilla i några timmar och sen avsluta med ett blodprov. Får hoppas att det inte visar ett för högt värde.

Vi har skrivit upp oss i en föräldragrupp också, vilken börjar i Juni. Kan nog bli ganska lagom tror jag, men första träffen är mitt i redovisningen/opponeringen av vår C-uppsats, så jag hoppas verkligen att det inte krockar.

På onsdag bär det av till Gekås. Jag måste se till att ta med mig inköpslistan och jag hoppas verkligen vi hittar en massa fint där uppe! Jag har sett fram emot detta i tre månader nu så jag har verkligen höga förväntningar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar