söndag 16 mars 2014

Egentid

Denna helgen kan sammanfattas enkelt med ordet egentid. I fredags hämtade sambons bror barnen på förskolan vilket innebar att jag hann fönstershoppa lite på vägen hem.

Jag lyckades inte helt med att stanna utanför om jag ska vara ärlig. Efter en runda inom provrummet fann jag mig själv utanför med en kasse nyinköpta kläder. En blus, två linnen, en skitsnygg tröja och sen som nästan alltid, något till barnen. Lilltjejen fick ett par skor att leka med inomhus, hon älskar skor! Stora tjejen fick en jättesöt baddräkt. Jag kunde bara inte låta bli. Hennes gamla är så sliten.


I lördags sov barnen borta och vi beställde hem mat. Sedan efter fyra avsnitt Dexter skrek sängen efter mig. Och det bästa av allt - sovmorgon! Inget barn som ropade kl 06.00, ingen hosta på natten och vi vaknade utvilade tillsammans. Tänk vilken lyx, slippa gå upp innan solen varje helg.

Jag hämtade lilltjejen hos mamma och pappa som bjöd på riktig frukostbuffe, som på hotell. Lilltjejen blev trött och ville hem och sova medan stora tjejen ville stanna kvar, så vi fick mer egentid. Vi hann städa, fixa i akvariumet och göra andra måsten. Fantastiskt!

Snart är det måndag igen och efter att ha blinkat blir det fredag, veckorna springer iväg när man har kul ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar