tisdag 17 mars 2009

090317 - Besök hos BM

I helgen började jag oroa mig för att jag hade urinvägsinfektion som gått till njurarna. På söndagen ringde jag 1177 för råd och sköterskan lugnade mig en hel del. På måndagen var det dags för återbesök hos barnmorskan och då berättade jag för henne om min oro.

Jag har haft lite problem med foglossningar och dessutom har det värkt på nätterna, men det är en annan sorts värk som jag trodde var njurarna. Sen är det ständiga toabesök, men allt hade naturliga orsaker. Det kan kännas ont på ett annat sätt på nätterna, toalettbesök kan ske oftare även under mitten av graviditeten och att magen spänner sig är normala sammandragningar. Så länge inte sammandragningar inte kommer regelbundet och gör ont så behöver jag inte oroa mig. Snäll som min bm är lät hon mig lämna in ett urinprov så att de ska skicka det på odling, men det visade inget än så länge.

På besöket mätte hon livmodern till 20 cm, jag har gått upp 3,3 kg och sen lyssnade vi på hjärtljuden som hade bra värden och slog jämt. Allt såg perfekt ut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar