torsdag 12 mars 2009

090312 - Föräldrapenning

Jag har varit väldigt dålig på att uppdatera men tiden har sprungit iväg från mig, det är så mycket att göra i skolan för tillfället.

Vi var på informationsträff angående föräldrapenningen och lite klokare blev jag nog men det är fortfarande en djungel. Det är bara att hålla tummarna för att det löser sig. Jag har varit anställd på jobbet i 6,5 år nu, men varit tjänstledig de sista 2,5 åren. I sommar är jag klar med mina studier, vilket passar perfekt! Om man är tjänstledig från jobbet pga studier och finansierar detta med studiemedel så är tiden överhoppningsbar, lika så gäller om man är borta från jobbet som mest i tre månader i streck. Jag tog tjänstledigt 25 dagar innan mina studier började, jobbade två dagar och sen satte studierna igång. På informationsmötet trodde de att detta skulle vara ok och att min föräldrapenning skulle räknas på min gamla lön men hon kunde inte säga det med säkerhet, så det är bara att hålla tummarna.

Jag känner barnet allt oftare nu, det rör sig i magen varje dag men än så länge har inte sambon lyckats känna något och det är lite trist. Jag har känt sparkar på utsidan två gånger hittills så det ska nog inte dröja allt för länge innan sambon lyckas pricka in en spark han med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar