söndag 7 november 2010

En dag hos moster

Igår åkte jag tåg för andra gången i mitt liv. Lite buss åkte vi också och det var jätteroligt. Efter att ha smaskat på smörgås, kladdat med bananen och busat runt var jag helt slut och somnade innan vi var framme. Både mamma och mormor var med.

När jag vaknade så var vi i Lund tillsammans med min moster. Det var så roligt att leka med henne! Vi gick i regnet till ett ställe där vi åt lunch. De hade inga stolar till mig så jag fick sitta på en vuxenstol - det var spännande!

Sen gick vi till parken och matade pippi. De var jättemånga pippi och de verkade väldigt hungriga. Vi tittade på små pippi också som flög runt i en stor bur. Jag var inte säker på att mamma, mormor och moster såg pippina så jag sa "pippi" och pekade så att de skulle förstå. De var färgglada och söta, jag tyckte mycket om dem.

Efter utflykten åkte vi till moster och bakade pepparkakor, vilka vi åt till fikat. Jag fick smaka fikan för första gången, lite muffins och pepparkaka. Det var jättegott och jag hade pepparkaka runt hela munnen när vi var klara. Moster bjöd på mjölk också, väldigt smaskigt!

Efter lite lek och ett antal blöjbyten var det dags för att åka hem igen. Jag var jättetrött och somnade innan vi kom till tåget. När jag vaknade var det en jättespännande hund på vagnen, precis bredvid mig. Han var jättesöt.

Väl hemma fick jag gröt, mamma lekte lite med mig och sen myste vi i soffan. Jag somnade gott i famnen och sov gott hela natten. Detta var en väldigt rolig dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar