onsdag 17 augusti 2011

Lek står på schemat

Imorgon har jag tagit ledigt från jobbet. Då står det lek och bus på schemat. Exakt vad vi gör har vi ännu inte bestämt men det är tösens dag imorgon.

Igår var tösen och sambon på väggabadet. De var där redan 9.30, ganska så ensamma förutom några motionssimmare. Tösens reaktion hade varit "brrr", och jag kan förstå henne. Duschen och bastun var hennes favorit. Jag undrar om det är så bra med bastu för små barn, men en kort stund där det är svalast är nog inte livsfarligt iaf :)

Snart är det dags för dagis och jag hoppas att tösen klarar toalettbesöken bra och att fröknarna hjälper henne, ger henne tid och lyssnar på henne. Jag får nog gå dit lite tidigare på måndag och prata lite med dem. Hon kommer att vara kvar på småbarnsavdelningen och vad jag vet har de inte haft toabarn tidigare, eftersom alla barnen har varit under 2 år. Jag undrar om tösen kommer att vara glad över att vara tillbaka eller om hon hellre vill med mig, det återstår att se.

Tösen sover gott och sambon kommer hem snart. Lite mys i soffan innan dess är inte helt fel, synd bara att Grey's eller DH inte har börjat än. Som alltid efter säsongsslutet så längtar jag på att de börjar igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar