tisdag 19 maj 2009

090519 - tiden går snabbt!

Vi var som sagt hos bm igår. Jag hade inte gått upp två kilo, men 1,5 iaf! Sammanlagt ligger jag nu på +7,2 kg, men det är två månader kvar.

Förlossningen har visning på tisdagar och igår fick vi reda på att det bara är två gånger kvar, sen har de semester så det var bara till att ringa för att boka tid. Sambon har gått från jobbet många gånger nu för träffar med bm, skriva faderskap och annat spännande så vi hade hoppats på att få komma med i en grupp kl 18 nästa tisdag. Självklart var det fullt nästa vecka så det fick bli veckan därpå istället och den enda tiden som var ledig var kl 15, så det blir till att gå från jobbet ännu en gång. Det tar 45 minuter att ta sig till sjukhuset också, men det ska nog gå bra.

Igår frågade barnmorskan hur det kändes och vad vi tänkte på inför förlossningen men jag har inte hunnit tänka så mycket än. Det är så mycket annat som händer runtomkring mig. Jag har fullt upp i skolan och en hel del att göra här hemma så dagarna flyger verkligen iväg. Jag hinner nog tänka på det mer när jag börjar jobba igen, om tre veckor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar