söndag 24 maj 2009

090524 - Störande kommentarer

Visst känner jag mig smickrad när folk som inte vet något ser att jag är gravid men ibland känns det som att de kan spara lite på kommentarerna. Några riktigt irriterande kommentarer just nu är:
"Hej tjockis!" - Gärna följt av ett litet hånleende. Mår de bättre av att säga det? Tror de att jag blir glad av det? Inte för att jag tar åt mig, jag ska vara tjock, men det är sådär lagom kul när jag hör det flera gånger vissa dagar.
Sen kommer kommentaren "vad har du ätit?". Som om jag inte hört den förr.... Kom med något nytt!

Det är rätt komiskt hur olika människor uppfattar saker också. Själv tycker jag att jag är ganska liten än så länge, tycker inte magen är så mycket i vägen än, och även om det är många som håller med mig så tycker andra att jag "blivit så stor". Det beror väl på vad man jämför med antar jag...

1 kommentar:

  1. Hittade hit via fl :) Känner igen "storlekspratet". Är nog något mindre än dig, bf 6/8. Först säger människor "Oj, nu börjar det ju synas!" Då svarar jag typ "Jo, det ska det väl göra, bara 10 v kvar nu" Då blir det nästan alltid "Jaha, men då var du ju inte så stor!"

    Lycka till :)

    SvaraRadera