måndag 27 september 2010

Är jobbet runt hörnet tro?

Vi fick en hel del fyndat igår på bytaredagen. Tröjor, byxor, skor, ett par extra stövlar och overall. Vi köpte stl 80 i overall trots att den är på tok för stor men förhoppningen är att hon växer i den till vintern. Jag står fortfarande och velar över om vi ska köpa en i stl 74 eller inte. Vi har en stickad overall som är jättefin och den kan man ha tillsammans med regnstället. Det kommer säkert fungera bra men är det lika bra som overall tro? Jag får fundera över det.

Idag pratade jag med A-kassan. Jag har trott att jag kommer stå utan inkomst i 2-3 månader om jag säger upp mig för ett vikariat men tydligen är det inte så om vikariatet är tillräckligt lång (över 112 dagar). Det är ju en lättnad att få höra. Det är inte lätt att ha koll på allt vad gäller anställning, uppsägning och arbetslöshet. Jag har aldrig varit arbetslös, aldrig gått på a-kassa, så det är en ny värld för mig. Jag hoppas såklart inte att det blir verklighet men man ska inte vara naiv och tro att det inte händer en själv. Det är bara en liten, liten detalj som saknas - ett jobb.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar