måndag 6 september 2010

Ny vecka

Det var varit lite dåligt uppdaterat härifrån. Anledning heter maginfluensa och vi har alla tre legat däckade. Tösen var först ut och sedan var det vår tur igår. Idag känns det bättre och förhoppningsvis är vi som vanligt imorgon igen.

Min första tanke var "dagis". Det är såhär det kommer vara nu, vi kommer insjukna allihopa i sjukdom efter sjukdom, det är bara att acceptera. Jag hoppas bara att jag slipper maginfluensa fler gånger, det är inte särskilt roligt. Att vi slipper det framöver är väl inte så realistiskt men man måste få hoppas.

Det enda man orkar göra är att ligga ner men samtidigt gör det ont överallt eftersom man legat ner alldeles för mycket. Att vara törstig utan vatten är också en pina. Då står valet mellan att ligga kvar och fortsätta vara törstig eller att gå och hämta vatten men riskera att spy på kuppen. Jag valde att hämta vatten i badrummet, då kunde jag lägga mig på badrumsmattan och samla krafter innan jag återvände till tv:n. Jag klarade det testet utan att få upp vattnet igen :)

Bäst av allt har varit tösen, hon har haft ett sådant tålamod med oss tråkiga vuxna som inte lekte med henne på hela gårdagen. Hon har inte gnällt eller krävt en massa från oss. Visst, hon fick göra lite mer än vanligt, som att pilla på stereon, eftersom att vi inte kunde ta oss fram till henne och ta bort henne. Men det lilla kan hon få, vår underbara lilla tös, lite bus behövs också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar