torsdag 5 februari 2009

090205 - ont i ländryggen

Denna veckan har jag haft lite mer molvärk än innan. Jag hade ganska mycket i början av graviditeten också men sen har det varit ganska lugnt. Jag har känt av det lite då och då. Idag fick jag knäppa upp knappen i byxorna för att det skulle kännas bättre, jag var i skolan men jag gjorde det lite diskret. Efter en stund gick det värsta över och jag kunde knäppa dem igen :)

Jag har också haft ondare i ländryggen än tidigare och därmed har jag sovit ganska dåligt. Jag vet inte om det beror på att jag lägger mig vid halv tio och sover till nio dagen därpå (ibland lite mindre) eller om det är på grund av graviditeten. Barnmorskan rekommenderade mig att sova med en kudde mellan låren för att minska det onda och det hjälper faktiskt. Hon sa att det hade att göra med att kroppen förberedde sig inför förlossningen och att höften skulle "breddas". Det kan ju vara så. Hoppas det inte håller i sig iaf, eller att det blir värre.

Jag längtar verkligen till då jag kan känna de första sparkarna men än så länge känns det lugnt i magen. Jag får ha lite tålamod!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar