lördag 14 februari 2009

090213 - Magen avslöjar mig

Idag i skolan fick jag frågan "det är en bäbis i magen va?". Jag vet att magen syns men jag har inte trott att andra tänker "graviditet" när de ser den. Jag har försökt dölja den lite, gick inte så bra det. Jag vill gärna visa upp den stolt för alla men jag måste vänta lite till.

Om 11 dagar ska vi på RUL och veckan därpå ska sambon iväg på skidresa. Vi jobbar på samma ställe så jag vill vänta med att berätta för chefen tills vi båda är hemma. När han kommer hem ska vi på information om föräldrapenning, det är ju en djungel! Efter det har jag bestämt att då är det hög tid att berätta på jobbet. Då kommer jag vara i vecka 21. Jag vill inte att det ska sprida sig till chefen innan dess, eftersom att jag kommer att återgå til jobbet efter tjänstledighet, arbeta några veckor och sen gå hem igen så det känns lite taskigt... Men sen spelar det ingen roll vem som vet längre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar