söndag 6 juni 2010

En solig dag

Klockan sju var det dags och stiga upp. Då var vi båda pigga och glada. Det blev en underbar frukost på altanen, smörgås med fil till mamma och gröt till tösen. Det vanliga alltså. Därefter tog vi bilen och åkte till min kära bror.

Eftermiddagen spenderades hos vår mormor. Jag och bror min hjälpte till i trädgården medan hans sambo, deras söta hund och tösen lekte på gräsmattan. Det har varit sådant underbart väder de senaste dagarna, men detta var min första sommardag. Jag har jobbat de andra dagarna, så jag njöt ordentligt av solstrålarna.

Idag har tösen ätit godis för andra gången. Inte så bra tycker jag. Liksom sist hade jag lagt en chokladbit på bordet som tösen finurligt lyckades smussla till sig. Vi såg den på väg in i munnen och fick ut den snabbt. Hon verkade verkligen gilla det lilla hon fick in men vem gillar inte choklad? Nä, bättring på godiset här hemma!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar