onsdag 16 juni 2010

Solen är välkommen!

Det känns som att denna dagen har varat i en evighet. Vi var uppe med tuppen, pigga och glada. Lekte lite, smaskade lite gröt och gick in för att väcka sambon. Han var inte lika pigg.

Dagen har mestandels bestått av att vara utomhus, jag suger åt mig de få solstrålarna som jag kommer över. På med ett par alldeles för korta shorts och ut i trädgården. Jag kände att jag lika gärna kunde få lite färg på benen medan jag låg i rabatten idag och rensade. Vi var ute en runda med vagnen på förmiddagen, det var alldeles för länge sedan jag gjorde det. Hela familjen på solskenspromenad. Det är inte helt fel.

Efter lunchen var det baddags för tösen, hon blir alltid lika glad när vattnet fylls på i bassängen. Hon plaskade runt ordentligt medan sambon satt bredvid och skrattade. Själv tog har framdammsugaren. Jag har blivit otroligt lat här hemma så det var dags för mig att dra mitt strå till stacken.

Igår hade vi finbesök av Josse och Oscar. Barnen låg och gosade tillsammans, de var så himla söta. Bildbevisen på det finns här. Det är så kul att se barnen "leka" tillsammans, hur de agerar och glädjs.

Nä nu måste jag sova. Natti, natti!

1 kommentar:

  1. Ser du ert på hus på bilen? :) Jag trodde inte ni bodde här utan på Ollonborrevägen. Du får ta med dig Josse och Oscar och komma hit på en fika och se kaoset innan renoveringen :)

    SvaraRadera