lördag 10 juli 2010

Bad i jordgubbssaft och hav

Efter en lång dags arbete kunde jag äntligen ta cykeln till sambons mamma och hämta tösen. Där bjöds det på jordgubbar och mjölk, det är inte helt fel. En som verkligen älskar jordgubbar är vår lilla dotter. Hon mumsar som bara den. Jag delade några stycken och la dem i en burk på golvet, ungefär som när man ger mat till en hund fast utan "sitt", "duktigt, varsågod". Tösen fick dyka rakt in i smaskigheterna.

Jag tog av henne till blöjan och tur var det. När hon var klar så hade hon jordgubbssaft över hela benen, armarna, i ansiktet och på magen. Inte nog med det. Hon vände skålen över sig också så hon fick i håret också, samtidigt som ett stort leende uppstod på hennes läppar. Mums! Det blev till att duscha med en gång :)

Efter jordgubbsleken åkte vi till stranden för att ta oss ett dopp. Tösen är en liten fegis när vattnet inte är 37 grader och jag förstår henne helt. Kallvatten är inget för mig heller. Ett litet dopp blev det ändå och sedan lekte vi på stranden tills det var dags att återigen bege sig hemåt. Nu sover hon gott i sin säng, min älskade lilla dotter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar