fredag 3 december 2010

Drop-in tider för akuta fall

Jag trodde att det var slut på sjukdomar nu men så fel jag hade. Efter att febern släppte började tösen hosta igen. Vi var hos läkaren idag och har var väldigt trevlig och duktig. Det var drop-in tider för "akuta fall" och ganska många väntande så det tog lite tid. Det jag funderar på är hur folk kan sitta och klaga och säga "ska det ta så lång tid så tar jag det en annan dag istället". En annan dag? Hur akut är det då? Varför inte ringa och boka en tid nästa vecka istället redan från början?

En annan som klagade innan hon kom in framförde sina klagomål till sjuksköterskan som tog emot henne. Senare frågade hon om det verkligen skulle behöva vara så lång väntetid. Till svar fick hon att hennes fall faktiskt inte hörde hemma på drop-in, utan att även hon egentligen skulle ringt och bokat en tid. Tji fick hon!

Tösen var iaf jätteduktig. Läkaren kunde lyssna på både lungor och hjärta och konstaterade att hon hade infektion i luftvägen. Ett stick i fingret senare blev vi beodrade att ge Mollipect. Tösen fick en liten sköldpadda som glittrade fint, så snällt av sköterskan!

Nu ligger hon och vilar på soffan, snart väntar lunch och lite lek. Ikväll ska jag på personalfest i Kristianstad medan tösen ska vila upp sig hemma med sin kära far.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar