torsdag 6 januari 2011

En ledig dag

Igår var jag och sambon på bio och såg The Tourist. Jag gillar verkligen Johnny Depp mer och mer för varje ny film jag ser. Det är en film jag kan rekommendera.

Medan vi var i Bromölla så passade tösen på att busa med sin morbror, hans sambo och deras söta vovve. Hon spenderade natten hos dem och de verkar ha haft det riktigt roligt. Det är skönt att veta att det går bra att ha henne borta över natten.

Övernattningen innebar sovmorgon för oss, och det är helt underbart! Så pass underbart att vi inte vaknade förrän sopbilen kom vid halv 9. Snabbt flög vi upp för att ställa ut tunnan som vi glömt. När vi kom ner var en granne redan påväg att ställa ut vår soptunna, så att vi inte skulle missa tömningen. Tänk vilka underbara människor det finns!

Vi tog en tur med pulkan idag. Tanken var att gå till dagis och posta ett brev i postlådan där men när vi kom dit insåg vi att den inte var kvar längre. Varför tar de bort perfekt placerade postlådor tro? De blev därför en längre tur i tung, pulsig snö. Turen avslutades med skottning här hemma. Jag var så trött att man kunde tro att jag varit på gymmet men det var himla mysigt och roligt. Jag tycker faktiskt om snö väldigt mycket, det är tö jag inte gillar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar