lördag 22 januari 2011

Tågresa

Idag var jag och tösen i Lund hos min syster. Lunch, shopping och fika hann vi med. Jag kände att jag inte hade handlat tillräckligt mycket sedan förra lönen så att handla var ett måste :) Det har kliat i fingrarna ett tag nu men idag rådde jag bot på det.

Tösen fick en plastservis till sitt kök, tatueringar och pennor med ritblock. Själv blev jag ett par träningsbyxor och en tröja rikare, härligt! Två presenter slank det ner, lite roliga plåster och badleksaker. En bra dag, men jag hade önskat att jag kommit hem med mer kläder till mig. Jag får kompletteringsshoppa här i stan i veckan istället.

Tösen vill gärna springa runt på tåget men vi vuxna förståndiga vet ju att man kan ramla. Säg det till en 1,5-åring... Det gick bra trots att hon ville springa runt emellanåt. På vägen dit hade hon sin bil och leka med och på hemresan ritade hon en massa fina teckningar. Jag har tänkt rama in lite av hennes bilder och sätta upp på hennes rum. Det blir nog jättefint!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar