söndag 27 februari 2011

God morgon! Klockan är 5

Helgen har susat förbi i raketfart. Igår vr vi hos mamma och pappa en stund för att sen åka vidare till Oscar och Josse. Där busades det som vanligt. Vid halv 3 insåg vi att en runda på stan inte var helt fel. Snabba som blixten gjorde vi oss i ordning och slängde in oss i bilen. Vi hann köpa en del innan affärerna stängde för dagen. Jag kom hem med inneskor och fleece till tösen, en tröja, ett linne och lite annat till mig själv. Nu har jag lite nytt att ta på mig nästa vecka, med tanke på att jag snabbshoppade några tröjor i tisdags också. Det är kul att shoppa när suget kommer!

Dagen har spenderats städandes. Tösen och jag började dagen med att baka muffins,. Ok, jag bakade medan tösen valde att äta sin muffinssmet. Jag är inte förvånad. Därefter började städandet. Jag tog dammsugaren och tösen sprang genast och hämtade sin lilla mopp. Dammsugning, moppning, diskning och tvättning. När tvätten var klar och upphängd tyckte tösen att vi skulle tvätta mer och la in en bunte engångstallrikar. Helt plötsligt var de bara borta. Man måste alltid kolla så det är tomt innan man slänger in tvätten för man vet aldrig vad man kan hitta däri!

I eftermiddags var vi på kalas hos tösens syssling. En underbart fin och god tårta som alltid. Tösen tyckte det var jätteroligt, speciellt eftersom hennes favorithund Ronja var med.

Nu är det snart läggdags så vi orkar stiga upp vid 5-5.30 imorgon. Inte för att jag vill, men för att jag måste på grund av att den lilla flickan tycker det är en superbra tid att stiga upp vid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar