söndag 6 mars 2011

En härlig vårdag

Igår var det som vanligt på lördagarna här hemma, full rulle. Tösen ville upp id halv 6 med eftersom det var sambon som skulle ta morgonpasset så fick jag en underbar sovmorgon till kvart i 8. Härligt! Ut till mamma och pappa för att bokföra, träffa Maria för en fika och sedan var det kalas för min pappa. God mat och trevligt sällskap, tackar! Vi kanske tar oss dit idag igen för lite mat, vem vet?

Jag har påbörjat en pysseltavla igen, men inte i tyg denna gången. Nu har jag köpt färg och träskiva. Skivan är grundmålad med magnetfärg och sedan ska jag måla en bild. Till tavlan ska jag sy figurer med magneter i. Figurerna ska vara i form av t ex hus, båt, anka, bil, moln, sol osv. Ja, ni kanske förstår. Grundmålningen, himlen och sjön är klar, resterande ska målas senare under dagen. Sen ska jag köpa tyg och magneter i nästa vecka.

Idag ska vi nog njuta av det fina vårvädret och passa på att vara ute. En kopp kaffe på framsidan är aldrig fel en sådan här underbar vårdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar