torsdag 24 mars 2011

77,5 cm

Igår var vi på återbesök hos läkaren. Förra barnläkaren skrämde upp mig över tösens längd, hon hade inte vuxit så mycket som läkaren hade önskat. Efter gluten- och laktosprover med negativt resultat bestämde jag mig för att vi faktiskt skulle komma tillbaka till läkaren och det gjorde vi alltså igår. Tösen väger nu 10 kilo och 220 gram (komiskt att de väger på 10-tal gram) och är hela 77,5 cm. Hon har vuxit 3 cm på 2 månader, vilket innebär att hon inte har sjunkit mer på kurvan utan följer sin kurva som det ser ut. Denna läkaren trodde inte att det var något fel på vår lilla prinsessa :) Hon är alldeles perfekt!

Imorgon har jag semester, likaså på onsdag. Lite ledigt innan mitt byte av arbetsmiljö är inte fel. Jag har använt min flextid ordentligt de senaste veckorna men än har jag några timmar att ta ut. Det blir kortare dagar även nästa vecka. Imorgon ska jag träffa Josse och tillsammans med tösen ska vi hämta hennes söta lilla bästis på dagis. Ett härligt slut på arbetsveckan!

1 kommentar:

  1. Va skönt med semester nu när våren har kommit!

    SvaraRadera