söndag 2 februari 2014

Testat nya thai/kina idag

Efter simskolan åkte vi till församlingshemmet. Det var ganska mycket folk. Barnen satt snällt stilla i en halv sekund och sen fick vi jaga dem runt i rummet. De höll sig mest längst bak som tur var. Efteråt bjöds det på supergod tårta och efterlängtat kaffe.

Ikväll åt vi thai. Testade amelias (tror jag det heter), gamla kinamuren. Jag gillade verkligen de tidigare ägarna, de var himla trevliga och när vi beställde hade de alltid lagt ner en speciell sås till sambon utan att vi behövde fråga. De hörde att det var vi på telefon. Nuvarande ägare gjorde inte något fantastiskt intryck. Han verkade inte veta hur kortterminalen fungerade alls. Han satte i kortet och vände den mot mig efter lite tryckande. Han bad mig trycka koden och vände tillbaka. Tydligen hade han inte slagit in summan först, vilket man ska göra. Istället säger han "Oj, jag skulle slå beloppet först, nu står det 12,34" (egentligen min kod men den skriver jag ju inte ut). Smart av honom... Hade jag velat att andra skulle veta min kod hade jag skrivit det i pannan. Jag får kolla kortköpet sen på banken. Tur att maten var god och väl tilltagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar