lördag 29 augusti 2009

Det är inte lätt att vara liten

För ett par veckor sen kräktes tösen mycket, fyra gånger på en vecka. Det är ingen fara enligt bvc, bara hon går upp i vikt och det gör hon ju. Efter det har vi haft ett uppehåll på kräk-fronten ett tag men nu har hon minsann kräkts tre gånger denna veckan. Vi har fått tvätta kuddarna i soffan två gånger, jag hoppas vi slipper det fler gånger nu. I morse vaknade jag av att sambon ropade, han stod i duschen, tösen låg på golvet och soffan handdukarna i soffan var alldeles blöta så det var bara att gå upp. Jag har lagt handdukar i soffan men de gångerna som olyckan har varit framme så har de självklart inte legat där jag la dem från början förutom nu denna sista gång. Nu har vi lagt vätesskydd under lakanen i soffan så jag håller verkligen tummarna för att det inte ska hända igen. Stackars lilla tös, det är inte vara lätt att vara liten och inte förstå vad som händer, även om hon inte verkar bry sig så mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar