fredag 28 augusti 2009

Snart börjar plugget

De andra dagarna jag varit hemma själv med tösen har jag varit på stan, fikat, uträttat lite ärenden och träffat vänner. Det har känts som att jag aldrig skulle kunna börja plugga på måndag, så som jag har tänkt mig. Men idag har jag insett att jag faktiskt troligtvis kommer att hinna det också eftersom jag hunnit med så mycket idag när jag varit hemma. Jag har dammsugat, tvättat, duschat, ätit lunch, vilat lite och kollat på fem avsnitt av sex and the city, och klockan är inte ens tre! Helt otroligt. De andra dagarna har jag varit glad om jag hunnit med att äta eftersom jag gjort så mycket annat.

Jag ska läsa beskattningsrätt, halvfart, på distans tillsammans med en kompis. Just nu känner jag mig inte allt för peppad men det kommer nog bli långtråkigt att bara vara hemma ett helt år om jag inte gör något och lite extra kunskaper är ju aldrig fel. Det är bara att hålla tummarna för att jag inte är för lat :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar