fredag 7 maj 2010

Plask

Idag har vi badat, hela familjen. Tösen tyckte det var himla kul att ha med både mamma och pappa i badet. Då kunde hon ju dyka mellan oss. Det är bara en gång kvar nu och sen är det sommaruppehåll till hösten. Vi får ta oss i kragen i sommar och åka till badet själva.

Sambon fortsätter sitt fixande på övervåningen. Listerna ska helst sitta på plats tills på måndag och innan de sätts dit ska de slipas, tvättas och målas. Själv tar jag mig en paus från lekandet medan tösen sover gott.

Jag skulle behöva lite idéer på mat till tösen. Vad ger ni till era små liv? Igår åt vi pasta med pastasås och det tyckte tösen väldigt mycket om. Jag gjorde bara lite pasta till en portion till henne, och tog sås innan jag saltade och pepprade till oss så jag kunde inte spara. Kanske att jag gör en omgång nästa gång det står på matschemat. Sambon köpte hem fryst mango igen, och tösen blev så lycklig. Mango står högt på tösens favoritlista!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar