tisdag 18 maj 2010

Samma visa varje år

Idag har jag tagit tag i mitt motionerande. Jag sprang hem från jobbet, tänkte slå två flugor i en smäll. Jag kom till insikt att jag har kondition som en pensionär. Egentligen tänkte jag ta två "hittaut" men hade jag gjort det så hade jag fortfarande inte varit hemma. Det får jag ta en annan dag.

Varför tror jag alltid att jag orkar springa 5 km första konditionspasset för året? Varje år är det samma visa. Jag ser framför mig hur jag springer, tycker det känns underbart och är så nöjd efteråt. Nöjdheten har jag men den där underbara rundan med fin natur märkte jag inte av idag. Dessutom börjar jag för sent på våren, som alltid. Tror jag på allvar att jag ska komma i form till sommaren? Äh, nej det tror jag inte, inte nu längre...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar