tisdag 24 augusti 2010

Fortsättning på inskolningen

Inskolningen går fortfarande bra, för alla de små barnen. Detta kommer gå galant!

Efter att vi kommit hem från dagis fick tösen mat medan jag städade upp i köket och därefter lyckades jag faktiskt laga mat, utan att tösen blev ledsen för att hon inte fick 100 % uppmärksamhet :) Tricket var att hon fick leka i en ny kökslåda. Hon hade kul, jag lyckades laga 7 portioner mat till henne och efter leken var hon något sömnig.

Vi la oss i hennes rum och läste en bok. Tösen har inte riktigt förstått det där med att läsa saga, för så fort jag började läsa så ville hon ha boken att bläddra i. När jag slutade att läsa så kollade hon konstigt på mig och sen fick jag tillbaka boken. Än en gång började jag läsa men hon tog boken igen. Några rundor och ett försök med att ge henne en annan bok senare, gav jag upp nattsagan. Nu sover hon gott i sin säng, vår lilla prinsessa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar