måndag 2 augusti 2010

1-års kontroll

Förra veckan var det vägning, mätning och vaccinering som gällde. Tösen väger 8810 gram och är 70,5 cm. Jag hade för mig att hon vägde mer sist men jag hade tydligen fel. Vi passade på att lämna tillbaka bilbarnstolen också, efter att jag tvättat och lagat den. Jag tror inte tyget var helt nytt när vi fick den, eller var kvaliteten inte den bästa. Sprutorna gick jättebra. Den första märkte hon inte ens medan hon grät lite av den andra. Vår stackars lila flicka.

Igår var sambons kusin här med sin familj och firade tösen. Hon fick ett väldigt sött set med tröja och byxa, något som kommer behövas. Jag kan tänka mig att kläderna slits och försvinner lite mer ofta nu när dagistiden snart börjar. Tänk att det bara är två veckor kvar tills inskolningen börjar. Jag hoppas hon kommer trivas.

1 kommentar:

  1. Ska aldrig glömma mina rötter eller vilka som är mina vänner! Så därför behöver jag ett foto på dig som jag kan sätta upp på vår "wall-of-fame" vägg.

    SvaraRadera