onsdag 28 januari 2009

081128 - tjejfest

I helgen var sambons kompisars flickvänner här och vi hade det jättekul. Smart som jag är föreslog jag att vi skulle ha vinprovning, smart drag! Jag visste ju självklart inte att jag skulle bli gravid på första försöket, vad är chansen för det? Vi skulle ha vinprovningen på eftermiddagen så jag fick ljuga ihop en historia om att jag var tvungen att vara nykter eftersom att min mamma ville att jag skulle kunna åka till mormor om hon skulle bli dålig. Hon mådde inte så bra vid tidpunkten men jag kände extremt elak som använde henne som ursäkt, men vad skulle jag göra??

På kvällen skulle vi festa och gå ut. Jag låtsades att mamma ringde vid nio och sa att de var hemma och att jag inte behövde köra på kvällen sen och jag kunde börja festa. Jag hade hällt över alkoholfritt vin i en vanlig vinflaska och låtsades festa lite :) Det gick ganska bra, men en kompis var lite frågande och trodde inte riktigt på mig. Hon fällde till och med någon kommentar att "är du gravid eller?" men jag försökte skaka bort det så gott det gick.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar