fredag 30 januari 2009

081229 - mail till bm

Nu har vi firat jul så det står härliga till. Hela familjen var samlad, vi åt gott, spelade spel och öppnade våra julklappar. Vi väntar fortfarande med att berätta för de andra, än så länge är det bara mamma och pappa som vet om något, men min syster verkar ana ugglor i mossen.

Jag har fortfarande inga symptom som säger att jag är gravid, förutom lite molvärk emellanåt. Dum som jag är sätter jag min och lusläser så många inlägg jag kan på familjelivs hemsida. Där står det om missaborted och missfall och jag tror genast att det har hänt mig. Varför har jag annars inga symptom? Alla andra skriver om hur illa de mår, att de märker att magen växer och en massa annat och själv sitter jag här, utan något mer annorlunda än att jag inte fått min mens.

Jag har ringt gynekologen för att få en tidigare tid för ultraljud men jag fick som svar att de inte gör det innan vecka 18 eftersom att de anser att de inte ser något innan dess. Aha tänker jag och låter det vara efter lite tårar. Men mitt tålamod på att vänta ytterligare 2 månader tills mitt ultraljud försvann igen. Nu har jag skickat iväg ett mail till barnmorskan, eftersom att gynekologen sa att det var henne jag fick tala med om jag ville göra ett vaginalt ultraljud innan vecka 18. Jag skrev om bristen på symptom och att jag ville veta att det verkligen var något där inne så nu är det bara till att vänta på svar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar