fredag 30 januari 2009

090125 - Sambons familj vet också

Igår var sambons pappa, hans fru och sambons båda bröder här på middag. Vi hade det väldigt trevligt men kom aldrig riktigt in på området om barn. Hur gör man det egentligen? Det är ju inte bara att kläcka ur sig, "äh, föresten, vi ska få barn i Juli", man vill ju gärna att det ska flyta in i samtalsämnet. Precis innan de skulle gå så berättade vi det, då hade ena brodern redan gått. Det var första gången som jag fick höra "jag trodde nästan det, det ser så ut, men jag ville inget säga". Innan har jag trott att det absolut inte syns, men tydligen syntes det, även om jag försökte hålla in magen lite... Avslöjandet inför resten är nära...

Idag åkte vi upp till sambons mamma, där brodern också bor. Vi berättade för dem och han mamma blev också jätteglad. Det känns bra att alla i släkten vet om det nu. Hans mamma hade också anat det eftersom att vi inte brukar bjuda hem dem på middag speciellt ofta, det var förlovning eller barn som hon chansade på. Hon var också bjuden på middagen men kunde tyvärr inte komma. Men nu är det ute i alla fall, fast de har lovat att inget säga till någon annan än så länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar