torsdag 29 januari 2009

081209 - Inskrivning

Idag har jag och sambon varit på inskrivning. Vi fick två jättebra böcker, de mätte, vägde och tog prover på mig. Jag tog t.o.m ett blodprov i armvecket, vilket jag verkligen hatar. Smabon höll mig handen och tre sjuksköterskor stod jämte och bara tittade på mig, som en apa på zoo. Jag kan verkligen inte kontrollera mig själv när det kommer till sprutor. Det är som att någon hoppar in i min kropp och tar över kontrollen. Jag hoppas att jag blir botad från min sprutfobi innan förlossningen, men chansen för det är ganska liten.

Barnmorskan var jättetrevlig och vi fick en ny tid, när jag är i vecka 20 tror jag. Jag skulle själv ringa för att få en tid för ultraljud så det ska jag göra om några dagar. Jag mår fortfarande inte illa och känner knappt av graviditeten men barnmorskan lugnade mig lite med att alla graviditeter är olika och att det inte var något konstigt med det. Det hoppas ajg verkligen inte!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar