fredag 30 januari 2009

081219 - Knölen i armhålan

Idag var jag hos läkaren och kollade knölen som jag har i min vänstra armhåla. Han kunde inte se något på ultraljudet och han ansåg att det inte var något farligt. Han sa att det var bröstvävnad som svullnat pga graviditeten och att jag inte behövde oroa mig för det. Hade det varit något annat så hade han sett det och det får jag väl lita på. Jag märker väl om knölen försvinner eller minskar när jag slutar amma sen.

Det var en manlig läkare och när han pratade med mig så stirrade han på brösten hela tiden, det kändes lagom kul att ligga där... Det var precis som att han antingen aldrig hade sett ett par bröst innan eller så såg han dåligt och trodde att det var mitt ansikte, vem vet? Jag hoppas verkligen att han såg bra, så att mitt testresultat är sant.

Efter ultraljudet skulle jag göra en punktion av knölen, för att verkligen utesluta något annat än bröstvävnad. Det som satte stopp för detta var min sprutfobi. Jag tog snällt av mig tröjan och la mig på britsen. När läkaren kom in med den största spruta jag någonsin sett kom tårarna som på beställning. Först försökte de lugna mig lite men sen sa de att detta var alldeles onödlig om jag var så rädd och att vi inte borde göra punktionen. Jag tackade för mig och gick. Jag ska bli bättre på det här med sprutor, men det verkar fortfarande vara långt kvar till mitt mål.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar