onsdag 15 januari 2014

plask och lek

Idag utmanade jag mig själv. Jag har tänkt det länge men jag har inte haft orken ifall det skulle gå helt snett. Stora tjejen ville stanna hemma från dagis så vi beslöt oss för att åka till väggabadet istället. Det gick över förväntan. De uppförde sig exemplariskt, inget tjat, inga sura miner och de hjälpte både mig och varandra.

Jag var där i somras också, själv med barnen, men det var lite svårt då. Lilla tjejen var för liten och barnpoolen var stängd så hon fick stanna i vagnen och sen på filten när hon tröttnat på att sitta fastspänd. Stora tjejen ville inte bada själv, såklart. Det är svårt att både bada och passa lillan som stoppade allt i munnen och var överallt utom på filten. Det blev ett snabbt bad den gången, vilket storasyster accepterade.

Nu när lillan är större så är det mycket lättare och stora tjejens tålamod är en enorm hjälp när det ska duschas och bytas.

Nu sover de lite middag båda två så jag passar på att dricka lite te :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar