lördag 18 januari 2014

Tänk om en helgdag hade varat i 40 timmar istället...

Dagen började med pulkaåkning och korvgrillning i nytorpet. Det är så mysigt att komma ut dit året om. Tyvärr blir det för sällan. Vi får bli bättre på det.

Medan sambon och stora tjejen åkte skridskor på eftermiddagen så monterade jag ikea-möbler för fullt. Jag är extremt tacksam för att vi investerat i en skruvdragare, annars hade mina händer värkt nu.

Min bror kom över och hjälpte till lite. Nu är allt monterat men hyllor och annat är inte uppsatt än. Det är kaos på övervåningen för tillfället, usch och fy! Jag måste städa upp allt imorgon så vi slipper se högen med wellpapp och plast.

Jag är helt matt av allt fixande idag så nu ska jag sova gott. Imorgon väntar simskola, skridskoåkning, lunch hos svärmor, handla åt mina föräldrar och svänga inom mormor och hjälpa henne flytta lite möbler.  Jag som tänkte hinna jobba lite i helgen med... synd att inte helgens dygn har fler timmar, 40 istället för 24...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar