torsdag 9 juli 2009

090709 - Föräldrapenningen

Igår ringde jag till försäkringskassan eftersom det var 11 veckor sedan de fick in mina papper om inkomst och jag kände att det tog lite för lång tid att besluta. Vi vill ju gärna kunna planera föräldraledigheten lite. Hon jag talade med var väldigt trevlig och det tog inte alls lång tid att komma fram. Hon skulle skicka en påminnelse till handläggaren så att mitt ärende skulle behandlas snarast.

Nyfiken som jag är, var jag inne och kollade under mina sidor på försäkringskassans hemsida redan idag, jag kan ju inte hålla mig! Till min stora förvåning hade uppgifterna kommit in och jag hade tom några kronor mer i föräldrapenning än vad jag räknat med. Med ett stort leende på läpparna ringde jag genast sambon så i veckan ska vi sätta oss ner och planera tillsammans. Det känns väldigt skönt att veta mitt SGI, och nu slipper jag tänka på att de inte skulle godkänna inkomsten pga tjänstledighet och studier.

I eftermiddag ska vi träffa vår barnmorska för sista gången. Vi har en tid till planerad på bf-dagen och visst kan pyret bestämma sig för att stanna kvar ännu längre och då blir det ju fler träffar, men vår barnmorska ska gå på semester nästa vecka. Det är lite synd eftersom vi trivs så bra med henne men det blir säkert lika bra med hennes "stand-in".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar