onsdag 1 juli 2009

090701 - Besök hos bm

Idag var vi hos barnmorskan och allt såg bra ut. Hjärtslag på 134 (om jag minns rätt), sf-måttet har ökat med 2 cm och är nu 35 och jag hade ökat 6 hg i vikt. Däremot var järnvärdet lägre än senast så nu ska jag börja med två järntabletter för att få upp värdet igen. Det blir till att åka till apoteket idag och handla eftersom jag bara har 5 tabletter kvar och sannolikheten för att det räcker är inte så hög.

Jag har bäddat sängen med plastad frotté, för att vara på säkra sidan. Sen har jag tänkt använda det i bilen när vi åker till förlossningen men jag har inte tänkt tanken på att vattnet faktiskt kan gå när jag åker bil även annars förren barnmorskan sa det idag. Hon rekommenderade att ha plastad frotté även i bilen redan nu, "man vet ju aldrig". Det går inte att tvätta sätena och jag vill inte förstöra vår nya bil så det blir till att lägga dit det direkt. Jag vet att de flesta förlossningar startar med värkar men nu har jag börjat tänka mer på vattenavgång. Tänk om det går när jag kollar på tv, måste jag ha plastad frotté i soffan då? Eller på jobbet, vad händer då? Jag kan ju inte gå runt och tro att vattnet ska gå jämt, dessutom är det ju hela tre veckor kvar. Nä, jag ska inte tänka på det, då blir jag bara orolig och det vill jag verkligen inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar