tisdag 14 juli 2009

090714 - Förvärkar?

För cirka tre veckor sen vaknade jag på natten av att det sved i undre delen av magen. Det höll i sig ett tag innan det slutade och jag kunde inte förstå vad det var. "Det är inte förvärkar iaf" sa jag till sambon.

När vi var hos barnmorskan frågade jag och hon trodde ändå att det var en förvärk jag känt. Sen återkom inte denna känslan förren i helgen. Då vaknade jag av det igen. Jag kände även lite i förrgår när jag la mig och i natt har jag känt det några gånger. Det var inte lika starkt i natt men jag kände det ett antal gånger. Det kanske är förvärkar iaf? Det står ju så fint beskrivet överallt att det känns som mensvärk, så jag trodde självklart att jag skulle känna igen känslan på direkten. Vi får väl se när det närmar sig mer, om det övergår till en mer mensvärkliknande känsla. Nu känns det mer som att magen krampar och sen svider det under naveln (det är så svårt att förklara). Hmm, det är inte lätt att veta vad det är, men jag får väl lita på barnmorskan. Det verkade inte vara farligt iaf och det går ju över varenda gång (hade varit jobbigt annars!).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar