tisdag 26 januari 2010

Frukost

Idag åt tösen frukost, jippie! Hon brukar inte vilja äta på förmiddagen, varken amma eller ta ersättning. Men idag, när jag kokade hemlagad gröt till henne och rev över äpple (som egentligen var onödigt) åt hon med god aptit. Har jag tipsat om de små rivjärnen? De är super när man ska riva lite äpple eller päron till de små och så enkla att ta med tillsammans med en fruktklyfta, om man inte är hemma och äter.

Gröten kokade jag enligt receptet och valde att göra en halv portion. Därefter blandade jag i mjölk och serverade. Jag gav henne ca 1/3 av gröten, så hon har gröt två dagar till, bara att värma :) På kvällen ska hon få gröt som vanligt, men då av den köpta. Det är ju viktigt att hon får i sig järn nu när hennes medfödda järnlager börjar ta slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar