torsdag 28 januari 2010

Sockar?

Jag har tänkt mig sticka sockar till tösen men än så länge har det inte blivit av. I förmiddags bestämde jag mig för att börja iaf. Jag har ingen beskrivning och inget garn som är tillräckligt långt så redan där är det dömt att misslyckas. Dessutom har jag ju en liten flicka här hemma som är väldigt nyfiken på allt. Resultatet:

Jag kom 1,5 cm och la sedan ifrån mig stickningen eftersom tösen ville ha 110 % uppmärksamhet. Hon kräver inte så mycket så det kunde hon ju få.
En stund senare fick hon tag på en garnände och vips var alla stickorna borttagna. De ramlade väck när hon drog, eftersom jag hade lagt fast dem en bit bort. Där satt hon glatt i knät och gnagde på garnet, sötnosen. Får se om jag makar mig till garnaffären någon dag och köper garn och beskrivning, det är inte helt omöjligt att det blir till nästa vinter...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar