tisdag 12 januari 2010

Hur hinner man med?

Jag har många gånger fått frågan hur man hinner med allt, både plugga och ta hand om tösen. Sanningen är att man prioriterar och skapar möjligheter på sitt eget vis. Tösen sitter i babysittern när jag duschar, eller duschar hon också. Jag dammsuger med henne i Bärselen, eller sitter hon även då i sittern/matstolen och tittar på. Jag pluggar när hon leker och sover. Vi äter tillsammans och jag pluggar på fiket medan hon sover i vagnen. Jag läser lagtext istället för tidningen på morgonen och sitter lite med böckerna om kvällarna när sambon är hemma. Ja, det finns massor av tillfällen att hinna med allt. Men däremot hamnar annat i skymundan, köket t ex. Det har en tendens att se ut som kaos.

Disken står på bänken, tidningar och studiematerial över hela köksbordet. På golvet ligger täcken och kuddar för att tösen ska kunna sitta där och leka utan att slå sig om hon tippar. Och sen det självklara, leksaker överallt känns det som, vart man än tittar.

Efter att jag tagit bilden var jag ju tvungen att städa upp, så kan vi ju inte ha det! Jag passade på tio minuter medan tösen sov. Vill man så hinner man :)

Nu är hon vaken igen så nu ska vi leka!

2 kommentarer:

  1. Tack så mycket för din snälla kommentar :)

    Tycker ni har urtjusigt kök! Verkligen Snyggt! :D Och det ser bara mysigt ut med täcken på golvet :P

    KRAM!

    SvaraRadera
  2. Jag håller med dig=) Vill man så hinner man. Jag har också Oscar i babysittern inne på toaletten när jag duschar. När jag städar så ligger han på sitt täcke i vardagsrummet, eller så ligger han uppe i sin säng, men då har jag babyvakten igång. Så vill man så hinner man=) Dock kan jag fastna vid datorn lite då och då, och beklaga mig över att jag inte hunnit med någonting. Men då är det mitt eget fel =) KRAM

    SvaraRadera