lördag 2 januari 2010

Nyårsafton

Nyårsafton gick bra. Tösen var glad och nöjd. Lite grinig var hon när hon började bli trött men det är ju inte helt ovanligt. Det är ju så man hör att hon vill sova. Vårt nyårslöfte i år är att komma i tid. Egentligen kommer jag alltid tio minuter innan avtalad tid, för säkerhets skull, medan sambon kommer tio minuter sent pga hans tidsoptimism. Det har tyvärr smittat av sig och nu kommer vi båda sent... Skillnaden är att jag får ont i magen av det och han inte tänker så mycket på det. Men nu ska det bli ändring på den saken, från och med i år!

På nyårsdagen satt jag och pluggade men pausade en stund och åke uppe till mamma och pappa. Lillebror och hans flickvän var också där och kollade på film. Det var skönt att göra något annat än att plugga för en stund. Egentligen skulle jag göra det nu med, medan tösen sover, men jag börjar så fort jag är klar här.

Idag blir det fika och en runda på stan, så fort Maria kommer hit och tösen vaknar. Får se om det blir något inhandlat eller om jag kan hålla i pengarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar