måndag 1 juni 2009

090601 - besök hos barnmorskan

Idag var vi som sagt hos barnmorskan och allt såg så bra ut. Hjärtslag på 132 och sf-mått på 32, vilket är en ökning med 2 cm sedan sist. Jag trodde att jag hade gått upp 1,5 kg sedan förra besöket, men det var helt fel. Det visade sig att jag hade gått ner några hekto, även om jag hällt i mig 7 dl vatten innan vägningen. Tydligen ska jag inte oroa mig för det. Barnmorskan sa att det kan variera och så länge livmodern växer och hjärtljuden är bra, så behöver jag inte tänka på det. Men det känns ändå lite konstigt... Jag kanske får igen det nästa gång, vem vet?

Just nu verkar pyret ha gymnastik, det rör på sig ordentligt i magen :) Det är himla mysigt. Synd bara att plutten är lite blyg när det kommer till andra personer. Så fort någon annan ska känna så ligger den helt stilla och vägrar röra på sig. Det är inte lätt att vara liten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar