lördag 13 juni 2009

090613 - Göra allt klart

Eftersom "normal födsel" är någon gång mellan vecka 37+0 och 42+ så har jag tänkt att ha det mesta klart när vi är i 37+0. Därefter ska sambon vara sympati-nykterist. Han dricker inte så ofta ändå men efter det datumet vill jag vara helt säker på att jag har en chaufför om det behövs. Det är festival i stan vecka innan bf och jag har gett honom lov att ta någon öl - OM han ordnar så att någon annan kan köra ifall det behövs. Jag vill inte sitta med värkar och inte kunna ta mig de 6 milen till sjukhuset. Troligtvis håller han sig nykter, men så länge jag vet vem som kan köra bryr jag mig inte så mycket om ifall han tar två öl en kväll (får se hur jag känner när det närmar sig...)

Vi ska få min gamla spjälsäng av mamma och pappa, och den ska hämtas så den finns här 37+0. Jag vill inte behöva tänka på det också när vi ska hem från sjukhuset sen. Visst kan det hända saker, något kan gå fel och då är det väldigt jobbigt att komma hem till en massa baby-saker, men så kan jag ju inte tänka. Så det blir till att ställa upp den innan barnet är fött. Egentligen är nog inte spjälsängen godkänd enligt nuvarande regler om måtten mellan spjälorna men jag tänker att jag och mina två syskon har överlevt sängen så det ska nog gå bra. Jag förstår tanken bakom dessa rekommendationer eller "regler" men den är så fin, i bra skick och vi har ju självklart ett spjälskydd.

Annars är det inte så mycket kvar att göra. Jag ska sy lite kläder, men har bara precis börjat. Jag körde fast när jag skylle klippa ut tyget så vi får se hur det går med den biten. Kanske inte kan använda kläderna till pyret, de kanske blir fruktansvärt fula men förhoppningsvis lär jag mig ett och annat och lyckas tillslut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar