torsdag 4 juni 2009

090604 - Snart examen

Imorgon tar jag examen, efter tre års studier. Det har varit skönt att plugga samtidigt som jag är gravid, speciellt denna terminen. Vi har skrivit uppsats och både den kursen och den föregående har inneburit mycket egna studier, vilket har gjort att jag inte behövt åka till skolan så ofta - perfekt! Dessutom går tiden så fort så graviditeten känns inte så lång som jag hade föreställt mig. Det var den första tiden som gick i snigelfart, men sen runt halvtid så satte det fart ordentligt och tiden bara sprang iväg (kan bero på att det har varit extremt mycket i skolan).

På måndag ska jag börja jobba igen. Det är bara 75 % kassatjänst så det ska nog gå bra tror jag. Jag har jobbat under hela studietiden och än så länge har det inte varit några större problem. Vissa anser att jag är lite väl optimistisk när jag säger att jag ska jobba tills två veckor innan bf men jag tror det kommer gå bra, får hålla tummarna för det iaf. Om inte så går det alltid lösa på något sätt, det ordnar sig alltid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar