söndag 21 juni 2009

090621 - Nattens dröm

I natt hade jag en väldigt konstig dröm. Tydligen var det tvillingar som jag väntade och jag var tvungen att förlösas med kejsarsnitt. En barnmorska sa till mig att de skulle söva mig och jag gick glatt med på det, även om jag har flera veckor kvar. När jag vaknade gick jag därifrån och dagen efter tyckte jag allt var lite konstigt. Jag hade inget sår eller ärr på magen, magen var kvar och jag kände fortfarande sparkar, så jag gick tillbaka till förlossningen (som mer liknade ett dagis måste jag säga). När jag kom dit och frågade efter mina barn fick jag svaret "den ansvarige för det har inte börjat för dagen efter, men sitt ner och vänta ett tag så kan hon nog svara på dina frågor". När hon kom visade det sig att de inte hade tagit ut barnen, utan jag var fortfarande gravid. De skulle göra det två dagar senare istället, för barnen var ännu för små för att komma ut i stora världen. Jag tackade för mig och gick glatt därifrån.

Vilka konstiga drömmar man kan ha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar