onsdag 3 juni 2009

090603 - Första föräldraträffen

Föräldragruppen var inte riktigt som jag hade tänkt mig. Min tanke var att vi skulle ha ett färdigt schema över vad som skulle gås igenom men istället var det vi som fick komma med funderingar och sådant vi ville prata om. Det är ju bra att de går igenom det som vi önskar.

Gruppen består av 6 par, vi och ett till som ska ha i slutet av Juli, tre i slutet av Augusti och en i början av September. När jag såg alla trodde jag att alla utom ett par hade gått längre än oss, men ack så fel jag hade. Jag kan erkänna att min mage inte är så stor, nu när jag har några att jämföra med, så nu ska jag minsann äta! Det är inte så att jag vill bli tjock, men jag oroar mig lite för att barnet inte får den näring och energi som det behöver. Jag blir mätt/illamående fort, så jag brukar inte få i mig så mycket nu när magsäcken är något mindre än vanligt. Istället ska jag äta oftare, men det blir mest fil och frukt då så jag måste se till att äta mer ordentligt. Synd bara att jag inte är sugen på varm mat... På vägen hem passade jag därför på att handla allt jag var sugen på. Det blev godis, mums-mums, frukter, lyxyoghurt och frukostvälling, så ikväll ska jag mysa ordentligt! Mmm!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar