tisdag 16 juni 2009

090616 - besök hos bm

Föräldraträffen var bättre än väntat. Sambon valde att följa med till slut och nu i efterhand är vi båda glada för att han gjorde det. Vi pratade om livet efter födseln och amning, det kommer självklart ske en hel del förändringar.

Idag visade vågen ett kilo mer än förra veckan så nu är jag uppe i 67,5 kilo, 8 kilo mer än startvikten. Barnmorskan som tar testerna ansåg inte att jag behövde ta blodprov denna gången heller, men jag insisterade (konstigt nog!). Jag har känt mig så trött den senaste tiden så jag ville veta hur det låg till. Värdet hade sjunkit lite men jag ska försöka få i mig mer järn i kosten, så slipper jag ta fler järntabletter. Barnmorskan sa att det inte var någon fara med värdet, men att det kan vara anledningen till att jag är trött, så jag ska ge jordgubbar, ärtor och broccoli en chans. Sf-måttet hade ökat med två cm till och hon ansåg att det var enkelt att känna hur pyret ligger i magen. Jag har själv känt var fötterna och rumpan är och det stämde! När vi lyssnade på hjärtljuden gick pulsen upp för ett ögonblick, det var när pyret sparkade lite vilket vi inte hört innan. Än så länge är pyret inte fixerat men min mamma berättade att ingen av mig och mina syskon var fixerade innan förlossningen så jag tänker inte så mycket på det. Allt kommer gå bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar